maart 06, 2013

snuggler - burrito

met toch een beetje trots wil ik jullie mijn eerste naaiprojectje laten zien voor de mini (die in de buik). de baby snuggler. of zoals E zou zeggen: de baby burrito.
om heel eerlijk te zijn keek ik er toch wat tegen op. ik ben namelijk echt niet zo zot op patronen. al dat gedoe, geteken, geknip... brrr... ik maak wel weer een dekentje of een kussentje, denk ik dan. 
mijn collegaatje, kelly, overtuigde me dat het echt niet zo moeilijk was. ik kon dus echt niet meer terugkrabbelen. ze bracht het patroon van Lotta Jansdotter mee, en ik ging aan de slag (ok, niet meteen, het patroon heeft eerst nog een week in de schuif gelegen). 
gisteren was het dan zover. de meeste mensen maken de snuggler met een zacht fleece stofje, maar ik heb echt een hekel aan die stof. zeker voor baby's. laat ons zeggen dat ik er mentaal allergisch voor ben (overdrijven mag, ik ben zwanger). ik wou eerst de binnenkant met een sweaterstofje maken, maar dat is niet altijd even evident zonder overlock. op zoek naar een andere oplossing dus. de stoffenkast ging open en zag daar nog een zakje met 'vlieseline' liggen. dit was het! hop aan de slag. 
na een beetje gesukkel moest ik toch een hulplijn inroepen. nogmaals dank, daarvoor. 
hier is hij dan. de stofjes zijn unisex, want we weten nog niet of het een meisje of jongen wordt. 
ik twijfel enkel nog of ik er drukknopjes op zou zetten of lintjes (ook geen velcro liefhebber). wat denken jullie?


i proudly present: the babysnuggler, or like E would say: the babyburrito. the first thing i made for the mini (in the belly). honestly, i was a bit afraid to start as i am not a big fan of difficult sewing stuff. when patterns come in, i'd rather run away than give it a try. 
my dear colleague conviced me that it wasn't really that hard to do. i took her on her word and boy, am i glad i did.  she helped me when i texted her something like this: 'help, i'm stuck'. thank you, miss. 
the pattern is by Lotta Jansdotter. most people use a soft fabric like fleece, but i'm not a big fan of that, so i used a simple cotton with some 'vlieseline'. 













9 opmerkingen:

  1. Netjes netjes! Eneeuh altijd graag gedaan he :) Vind het echt leuke stofjes! Ik zou misschien voor de drukknopjes gaan... lintjes, dan moet je nog een naad openmaken, neen?
    We moeten nu echt wel eens onze naainamiddag gaan vastleggen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. btw, nog pijn aan de bil van het patroon-teken-hurken? ;-p

      Verwijderen
  2. Oh, dit is echt wel mooi! Die baby gaat een knusse tijd tegemoet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik hoop het, jules hebben we nooit moeten inbakeren. die sliep goed uit zichzelf :) hopelijk heb ik hem dus voor niks gemaakt :)

      Verwijderen
  3. Onze zoon heeft daar ook ettelijke maanden in doorgebracht (eerst het gewone model en dan heb ik het patroon nog eens vergroot). Ook ik heb zo'n aversie van fleece, dus bij ons was het een flanelletje vanbinnen. Je kleine spruit zal er echt van genieten! Heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dankje! ik ben fan van je doopsuikerzakjes, ritsen inzetten: ook een uitdaging hier! ik kon enkel het patroon niet terugvinden... kreeg geen toegang tot bericht :/

      Verwijderen
  4. Mooi! In mijn favoriete kleur-combinatie: rood en kobalt!

    BeantwoordenVerwijderen

thanks for sharing your thoughts <3