april 29, 2013

week 23. thoughts on having another baby pt 3

we zijn voorbij de helft. en, daar zijn we niet kwaad om. eerlijk.. dit klein monstervrouwtje maakt het me niet makkelijk. slechte nachten (lees: niet of weinig slapen) en brandende slokdarm (24/7). ze houdt er ook van om heuse dansmarathons te houden, liefst in het midden van de nacht, want waarom zou je overdag dansen?het zwanger zijn valt me niet echt mee. maar.. nu ik toch alle kaarten op tafel aan het smijten ben en eerlijkheid primeert.. kan ik ook wel zeggen dat ze zal het waard zal zijn. daar twijfel ik geen seconde aan. elk ongemak neem ik er wel bij. 

de hormonen hebben mij gegijzeld. niet alleen mijn lijf, maar ook de rest van wie ik ben. ik probeer mij niet te laten doen, wat niet altijd even makkelijk is. al mijn geduld lijkt naar de kleine meneer te gaan, waardoor de grote meneer des huizes het soms moet ontgelden, waarvoor ik mij op het wereldwijde web wil excuseren. sorry. twee keer vrouwelijke hormonen in één lijf... wat had je dan verwacht?! 

niet alleen de fysieke ongemakken en de overload aan hormonen maken dat ik deze zwangerschap op een heel andere manier beleef. het feit dat het deze keer een dochter wordt zal er ook wel mee te maken hebben. ik besef het nu wel héél goed. (ik.ben.zwanger) ik ben beter voorbereid. (denk. ik)
maar hoe goed kan je voorbereid zijn? elk kind is anders. het zal allemaal wel weer heel nieuw aanvoelen. misschien zelfs wat onwennig. (geen.idee)

de angst slaat soms nog toe. met jules hebben wij een heel makkelijk kind. slaapt goed (behalve wanneer hij ziek is, wat gelukkig niet al te vaak is). eet goed. luistert (in hoeverre je dat van een tweejarige kan zeggen). is ongelooflijk grappig, sociaal, schattig, blablabla.. (eigen kind, schoon kind)
zijn wij 23 weken geleden wel in staat geweest om nog zo een perfect exemplaar te produceren? 

ik weet dat het niet altijd makkelijk zal zijn (of dat ze het ons niet altijd makkelijk zal/zullen maken). ik weet dat ik die twee mini's al eens achter het behang ga willen plakken. ik weet dat ik soms mijn geduld zal verliezen en fouten zal maken.
maar ik weet óók dat wij ongelooflijk veel liefde te geven hebben en nog meer zullen terugkrijgen. en het is nét dát wat er toe doet. die liefde. en dat wij zullen lachen samen en .. wenen. en..  roepen tegen elkaar. (oh oh de hormonen nemen het hier over. stop. nu.)

oh dat het maar snel augustus is. 
ik ga nog een paar slokken gaviscon nemen en de brandweermannetjes het vuur in mijn slokdarm laten blussen. 

slaapwel. x o 




23 weken.

10 opmerkingen:

  1. ik heb nog nooit zo instemmend zitten knikken bij een blog...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat komt zowiezo allemaal wel goed! en dat extra vrouwelijk geweld gaat gewoon netjes evenwicht brengen in huis ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och Isabel...relativeren meid, genieten met hoofdletters..mijn kinderen zijn ondertussen bijna 15 , 13 en 4. En als er 1 iets is wat ik je kan zeggen...het vliegt voorbij en pubers zijn echt pas uitdagingen...!
    "Laid back" en schenk een glas sap/wijn in en "watch the show" ..,da's al wat ik kan zeggen. Want voor je het weet is die hele zalige zwanger/baby/peuter-tijd enkel nog een herinnering. En moet je je zwangerschapskledij en kleine baby-spulletjes in dozen opberegen en erover nadenken of je de boel verkoopt of weggeeft.

    Katrien x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja voila! ik probeer toch ook te genieten van al dat getrappel in mijn buik hoor! blijft iets heel intiems ook tussen kind en mama :)

      die zwangerschapskledij ga ik wel met veel plezier weggeven!!!


      Verwijderen
  4. Ken dat gevoel van zure oprispingen. Ik heb toen veel koude melk gedronken en dat hielp wel. Maar het is de moeite waard, een jongen en een meisje, een koningswens. Mijn zoon is wel gemakkelijker dan mijn kleine meid maar ze blijft toch een scheetje:-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. bedankt! ik probeer de koude melk snel :)

      Verwijderen
  5. Zo herkenbaar wat je schrijft allemaal, been there done that!
    Tegen zure oprispingen nam ik GAVISCON, dat mag als je zwanger bent!
    Toch wat Genieten hé ;-), ga je dat doen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja gaviscon is mn beste vriend :)))
      ik probeer te genieten ja!!! het is de laatste keer dus doe ik mn best!

      Verwijderen
  6. zwanger zijn is mooi, het is zwaar, het is een grote verantwoordelijkheid. ik denk dat je gevoel logisch is (en toch lees ik tussen de regels door dat je heus wel geniet) you'll be okee :) en mensen praten, haten, oordelen en dat soort shit! jij bent degene die weet hoe het egt met je zit! :)

    http://linafay.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja hoor ik probeer ook echt wel te genieten, aangezien het ook de laatste keer is dat ik zwanger zal zijn. :)

      Verwijderen

thanks for sharing your thoughts <3