mei 31, 2013

big boy bed

vandaag was een grote dag. 
na het werk nog snel langs ikea voor twee bedrails te kopen en we konden eraan beginnen. het grote jongensbed zou geïnstalleerd worden vandaag. de kleine meneer was zeer enthousiast. het bed werd uitvoerig getest door wat gespring en getuimel terwijl papa de rails monteerde..
de lakens werden op bed gelegd, de teddyberen werden door jules zelf van het kleine bedje in het grote bed gelegd en ondergestopt. dan.. tijd voor het bad.

nog een boterham eten, iets drinken... en toen was het zover. bedtijd. dat verloopt hier altijd heel vlot -grote luxe, i know- en vandaag was dat niet anders. hij spr├│ng zowaar onder de lakens en ligt daar bijna 3uur later nog steeds hetzelfde - ja, ik ben al drie keer gaan kijken. 

ik geef toe, ik heb hier veel over nagedacht -en er waarschijnlijk ook over gezaagd tegen bepaalde mensen, waarvoor ik mij hier wil excuseren. 
is het wel het goede moment? is hij er klaar voor? welk bed zou ik kopen? een peuterbed? een 1persoonsbed of een twijfelaar? tegen welke muur zou ik het zetten? zou hij er niet uitvallen? 
uiteindelijk werd de knoop doorgehakt. de twijfelaar kwam er als winnaar uit.

we zijn weer een stap verder verwijderd van het baby-zijn. die kleine meneer wordt steeds minder klein. ach, ik moet gewoon niet zo emotioneel doen.. 
om het in de woorden van Herman De Coninck te zeggen:

het gaat niet over hem vasthouden, maar over -zou
ik?- loslaten en lang kijken.




8 opmerkingen:

  1. Weeral een hele stap! Benieuwd hoe zijn eerste nacht verlopen zal...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij gaat Jules in dit bed goed zijn koprol kunnen oefenen! Een turnbed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh geweldig, hopelijk gaat Jules een geweldige nacht tegemoet. Bij ons was het een succes toen Kobe een groot bed kreeg. En 's morgens komt hij gewoon bij ons liggen in het grote bed, gezellig hoor! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die kleine man van u gaat dat geweldig doen in zijn nieuwe bed, 't is zo'n guitige kleine! :) Allee ja, kleine mogen we nu niet meer zeggen he :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow. Super dat het zo goed ging.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Grote stap voor zo'n klein ventje! Maar hij doet dat goed, dus no worries :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi gezegd!
    Ik leer dat ook elke dag, dat loslaten.
    En soms overvalt me een danige schrik dat ik onmenselijk veel pijn ga lijden als het loslaten fout loopt.
    Maar met wat vertrouwen in het leven, krijgen onze kindjes nog meer kansen om te groeien.
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wij zijn er hier net te vroeg mee begonnen...een vreselijk bange en huilende Jack zorgde ervoor dat er nu nog altijd terug een klein bedje in zijn kamer staat...en dat terwijl hij anders ook vanzelf en graag gaat slapen. Ik durf gewoon niet terug veranderen, ik laat hem nog maar wat in dat kleine bed. Maar goed voor jullie dat Jules dat wel vanzelf doet! Zo worden ze idd echt weer wat groter he...

    BeantwoordenVerwijderen

thanks for sharing your thoughts <3