mei 16, 2013

nesting

vorige week heb ik een kussensloop gemaakt voor ons rotanmeubel, dat konden jullie hier al zien. het was al even geleden dat ik nog achter het stikmachien had gezeten en gelukkig was miss M er om wat te helpen, al hebben we het vooral op ons 'gevoel' gedaan. dus een tutorial kan ik hier niet posten. 

last week i made a giant pillow case for our gardenfurniture. miss m and i had a blast making it. we didn't measure the fabric and just went with the flow, but hey, it turned out just perfect.. talk about a lucky shot!





enkele weken geleden had ik een konijnstofje besteld bij koning uil en gisteren was de tijd rijp om daar iets mee te doen. wie me kent, weet dat ik nogal gek ben op dekentjes. dus werd het.. jawel een babydekentje. 
gelukkig had ik nog voldoende vlieseline liggen (een katoentje is maar dunnetjes) en nog wat mooie gestreepte tricot. zonder overlock tricot stikken is niet simpel, vandaar dat ik de vlieseline op de tricot heb gestreken (wat ook engelengeduld vereiste). perfect om te stikken. de twee mooie kanten op elkaar leggen en stikken maar. toen plots: krakboombang. naald gebogen. vond niet direct een nieuwe dus maar verder gestikt mét de kromme naald (ik weet het: heel slecht idee), want een paar minuten later brak de naald af. van een ontspannend avondje stikken was nu al wel geen sprake meer (ja ik panikeer al eens), maar wat heen en weer gesms later - met haar- en een helpende hand was alles weer opgelost en rolde dit dekentje vanonder de machine. ben best tevreden over het resultaat. 

recently i bought a cute fabric with bunnies on it and yesterday i decided it was about time that i made something out of it. people who know me know that i love blankets so it sure is no wonder that i made a babyblanket. pretty happy about the result. the striped fabric is jersey which makes it really soft.




oja en dit witte pakje kocht ik voor de baby. voor in het ziekenhuis. ik kan niet stoppen met ernaar te kijken. jules zei meteen: 'zusje' als hij het kleedje zag. mijn hart brak. hij wordt zó hard de beste grote broer..

oh and this cute white babydress is something i bought for our babygirl. i can't stop staring at it.. when jules saw the dress he immediatly said 'zusje' (which means sister in dutch). that really melted my heart, he will be the best big brother ever..





xoxo

ps: vergeet de give-away niet//do not forget the cute give-away










12 opmerkingen:

  1. Wat een lieve dingetjes allemaal! Love konijnendekentjes ;) en dat pakje.... Zo zoet! En natuurlijk die Jules: het schattigst van allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat groot kussen is de max! En dat kleedje, zo schattig!.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ben blij dat 't toch gelukt is! 't is een tof dekentje! En zowiezo dat Jules een zalige grote broer wordt! :)

    oh ja, ni om te muggenziften, maar er is iets scheef gelopen in uwe link richting mij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat kussen ziet er zo gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi gemaakt zeg ! En dat pakje ... Om te smelten <3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het mutsje is aangekomen! Bedankt het is echt supermooi! Heb hier nog een groen van kik kidd dat binnekort gaat passen en dan erna dat van jou! Ik maak snel werk van de swap hoor, heb je give away op mijn blog en fb pagina gezet! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat kussen is echt leuk! Ben ook in de bolletjes. Net een tafelkleed besteld "wit met zwarte bolletjes" ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het kitch kitchen tafelkleed? het IG kleed? hihi
      bij ons is thema voor baby zwart wit en pale pink.. streepjes en bolletjes... all time favourite!!
      x

      Verwijderen
  8. Dat kussen, daar zou ik uren in kunnen nestelen! Heerlijk ziet het eruit!

    BeantwoordenVerwijderen

thanks for sharing your thoughts <3