oktober 11, 2013

family of four

And I'm back. Zoals beloofd een beetje een update hier van het leven met twee kinderen.
Allereerst denk ik dat ik van geluk mag spreken met mijn twee J's. Ze doen het allebei super. De grote gaat graag naar school (al vindt hij de speelplaats 's ochtends wat overweldigend) en de mini is de meest vrolijke baby die ik ooit ben tegengekomen. En ja, dat kan ik heel objectief zeggen (kuch kuch). 
Jeanne lacht heel de dag door (als ze geen last heeft van krampjes), slaapt al 7u aan een stuk door 's nachts en ik weet dat dat een groooooote luxe is waar wij heel dankbaar voor zijn.
De twee samen kan alleen soms nogal overweldigend zijn, maar de wederhelft is super en we draaien ondertussen als een goede geoliede machine.
Het verwondert mij wel dat de tijd nog veel sneller gaat, ik ZIE Jeanne groeien. Ze is ook helemaal anders dan haar broer. Hij lag graag op zijn gemakje in de wieg terwijl zij toch meer lichamelijk contact nodig heeft. Even wennen, maar bovenal geniet ik daar heel hard van. 

Jules die praat en praat heel de dag door en als hij niet praat zingt hij. Hij heeft ondertussen al een mooi repertoire opgebouwd en dat mogen wij (en iedereen die daar voor openstaat) dagelijks aanhoren. Een echte charmezanger in wording (i hope not). Ik was zo bang dat ik hem ging tekortdoen met een baby in huis, maar hij is zelf zo gek van zijn zus dat dat een ongegronde angst was. Hij vindt het heerlijk om haar haar te wassen, zijzelf denkt daar het hare over, maar laat hem toch maar doen.. Knuffelen gebeurt op een nogal letterlijke verpletterende manier, de babysandwich noemen we het hier en elke keer breekt mijn hart bij het zien van hoeveel liefde er al is tussen die twee kinderen. 
Maar... Het voelt vooral compleet aan. De cirkel is rond. 
Wij zijn een gezin van vier.
En dat is ok.
Meer dan ok.
Dat mag zo blijven. 







4 opmerkingen:

  1. Ge moogt trots zijn op uw twee prachtige kinderen meid! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi verwoord... feel the same.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk he die liefde voor en tussen kinderen. Wij zijn met 3 kinderen ook compleet, een fijn gevoel is dat een af gezin te zijn maar alles van de jongste is meteen ook een heel intensieve ervaring omdat het allemaal de laatste keer is.

    BeantwoordenVerwijderen

thanks for sharing your thoughts <3